Köp- och leveransvillkor

Eftersom vi har många av produkterna från webbutiken även i vår fysiska butikkan det hända att lagersaldo inte stämmer i webbutiken. 

PRISER
Samtliga priser i anges i svenska kronor inklusive moms.
Gällande pris är det som anges när du gör din beställning.

Leveransvillkor*

Normal leveranstid är cirka 2-5 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med DHL Service Point. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till utlämningsstället eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 400 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras med 79 kr - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Vid ordervärde överstigande 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

 

Ångerrätt/Reklamation*

Du har full rätt att byta till annan produkt, färg eller ångra ditt köp inom 14 dagar.
Kontakta oss alltid först via e-mail info@rolfssonsdiversehandel.se innan du returnerar ditt paket för information om hur du går till väga. Vi skickar sedan en retursedel, kostnaden för returfrakten drar vi från återbetalningen.
Ångrar du ett köp och vill returnera en vara får du själv stå för returfrakten.
Vi kräver att varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar och packad på ett sätt så att varan inte kan bli skadad.
Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan sätter vi in varuvärdet på ditt konto.
Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej.
Du står själv risken av försändelsen då du återsänder en vara.

Vi kontrollerar alla varor innan vi skickar ut dem, men skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt, om du fått fel produkt eller fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail order@rolfssonsdiversehandel.se
så att vi kan rätta till felet. Vi ersätter dig naturligtvis för alla utlägg för att returnera varan till oss.

Vi ersätter den felaktiga varan utan några kostnader för dig snarast möjligt. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej.
Kontakta oss alltid om du önskar returnera en vara.
Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

- SWISH
Du kan betala med Swish. Swisha summman som står på ordern till vårt Swsih nr 123 421 383 1.

- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

 

Minimiorder

Vi har ingen minimiorder.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

När du handlar hos oss AB Rolfssons Diversehandel medger du att vi lagrar dina personuppgifter som du lämnar till oss i samband med beställning.
Då godkänner du att vi sparar dessa för att vi ska kunna ge dig som kund bästa möjliga service.
Alla uppgifter hanteras krypterat med högsta säkerhetsnivå, med hjälp av SSL.

Om du vill ändra eller ta bort dina uppgifter kan du logga in på din profil eller maila oss på info@rolfssonsdiversehandel.se så fixar vi det.

Vi lämnar aldrig ut kunders personuppgifter eller skickar nyhetsmail om inte du själv aktivt valt att du vill ha det.Om du handlar med kontokort så är det endast Klarna som ser dessa uppgifter, vi tar aldrig del av dessa och kan därför inte registrera eller lagra dessa.
Skulle du ha registrerat att du vill ha nyhetsbrev och skulle ångar dig så finns det en länk längst ner i nyhetsbrevet där du kan avregistrera dig.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter
Handla
Information